Gezonde tonijnsalade
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Vroeger at ik graag tonijnsalade op mijn boterhammen of crackers. Nu heb ik dat alweer een hele tijd niet meer gegeten omdat de tonijnsalade die je in de winkel koopt vol met mayonaise, E-nummers en andere troep zit. Tot ik me opeens bedacht dat je het net zo goed zelf kan maken. Zo maak je je eigen gezonde tonijnsalade precies zoals jij het lekker vind (dus eigenlijk lekkerder dan een kant en klare tonijnsalade!) en weet je precies wat erin zit!

Ik heb deze keer geen ingrediëntenlijstje met verhoudingen, dit mag je zelf uitvogelen en proeven hoe jij het lekker vindt.

Nodig:

  • Blikje tonijn
  • Augurken
  • Zilveruitjes
  • Kappertjes
  • (gedroogde) Tomaat
  • Kwark (ongeveer 1 eetlepel)
  • Olijfolie
  • Peper en zout

Eventueel:

  • Stukjes appel
  • Paprika
  • Rood uitje, fijn gesneden
  • Bosuitje in ringetjes
  • Prei in dunne ringetjes
  • (Verse) Peterselie en basilicum
  • Komkommer

Gebruik een kom waar je goed alles in kan mengen. Snijd alle ingrediënten zo groot of klein als jij het lekker vindt. Meng alles door elkaar en voeg een eetlepel kwark toe. Meng alles weer door elkaar en voeg nog een scheut olijfolie toe om het lekker smeuïg te maken.
Proef, en voeg nog wat peper en zout naar smaak toe.

Je kan de tonijnsalade gewoon zo eten, op een broodje, of je voegt wat (volkoren) pasta toe.

Enjoy!

tonijnsalade

Tonijnsalade

Dit zal je ook leuk vinden: