Gezonde waldorfsalade
2 votes, 5.00 avg. rating (95% score)

Een tijdje geleden zag ik op internet een waldorfsalade voorbij komen, hartstikke lekker! De waldorfsalade wordt vaak gemaakt met mayonaise, maar hé, dat kan wel wat gezonder. Dus hier een gezonde versie van de waldorfsalade, en hij is even lekker! Nee, nog lekkerder!
Lekker als lunch maar ook als bijgerecht. Het is lekker als je deze salade van tevoren al klaarmaakt, dan trekt de dressing er een beetje in. Let wel op dat als je hem van tevoren maakt, dat je wat citroensap over de stukjes appel sprenkelt, anders worden die zo snel bruin.

Nodig voor 1 persoon:

  • 3 stengels bleekselderij
  • 1 kleine appel
  • Een klein handje walnoten
  • Een klein handje rozijnen
  • 4 radijsjes
  • 1 grote eetlepel kwark of yoghurt
  • Volle theelepel honing (of iets meer)
  • Peper en (Himalaya)zout naar smaak

Zo maak je de gezonde waldorfsalade:

Snijd de bleekselderij, appel en radijsjes in stukjes. Voeg de rozijntjes toe. Meng de kwark, honing, peper en zout er doorheen en proef of de smaak goed is.

Het lekkerst is als je het even laat staan zodat de dressing er een beetje intrekt.

En dat was het! Je kan er eventueel ook nog stukjes kip en/of ananas doorheen doen, ook heel lekker!

Gezonde waldorfsalade

Dit zal je ook leuk vinden: