Quinoasalade met gedroogde vruchten, noten en zaden
1 vote, 5.00 avg. rating (93% score)

Sinds ik bewuster en gezonder ben gaan eten, eet ik regelmatig quinoa. Ik gebruik het meestal in gerechten waar je normaal rijst zou gebruiken. Ik vind het eigenlijk veel lekkerder! De structuur vind ik lekker en het heeft een eigen smaak, wat rijst niet echt heeft.

Quinoa is ook makkelijk klaar te maken. Gebruik 1 deel quinoa op 2 delen water. Breng dit aan de kook, laat met de deksel op de pan droogkoken in ongeveer een kwartier.

De verdere voordelen van quinoa op een rijtje:

  • Een superfood
  • Rijk aan kwalitatief hoogwaardige eiwitten (Hierdoor goed om voor of na het sporten te eten!)
  • Rijk aan voedingsvezels (Goed voor de spijsvertering en darmen)
  • Rijk aan meervoudig onverzadigde vetten
  • Rijk aan vitaminen en mineralen
  • Glutenvrij

Lees hier alles over de voordelen van quinoa!

Mijn favoriete koude salade met quinoa is deze met gedroogde vruchten.

Nodig voor 1 persoon:

  • Half koffiekopje quinoa
  • Heel koffiekopje water
  • 3 of 4 gedroogde abrikozen in stukjes
  • Klein handje gedroogde cranberry’s
  • Dressing (klik hier voor de dressing)
  • Klein handje zonnebloempitten (of andere zaden)
  • Een paar walnoten in stukjes (of andere noten)
  • Beetje rucola

Bereidingswijze

Doe het halve kopje quinoa met een heel kopje water in een pannetje en breng aan de kook. Als het kookt, deksel erop houden en in ongeveer een kwartier droogkoken.

Ondertussen maak je de dressing en snij je de abrikozen in stukjes.

Als de quinoa wat afgekoeld is, samen met de rucola, walnoten, abrikozen, cranberry’s, zonnebloempitten in een kom door elkaar mengen. Dressing erover, en klaar!

Quinoasalade met gedroogde vruchten en noten

Dit zal je ook leuk vinden: