Gezonde chocolademousse
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Een gezonde chocolademousse, dat klinkt eigenlijk als iets onmogelijks, maar dat is het zeker niet!
Ik heb deze toetjes afgelopen zomer een paar keer eerder gemaakt en ik begrijp eigenlijk niet waarom het zo lang geleden is dat ik ze gemaakt heb, want ze zijn zo goed!! Bovendien zijn ze binnen een handomdraai klaar.

Als je de ingrediënten leest, niet schrikken dat er een avocado in zit, je proeft deze namelijk helemaal niet. Avocado’s zijn super gezond! Ze zijn gemakkelijk verteerbaar, bevatten goede vetten, is goed voor het bloed, en voorkomt bloedarmoede. Avocado’s bevatten ijzer, koper, fosfor, kalium, bètacaroteen, foliumzuur, vitamine B3, vitamine B5, vitamine K, en ik rijk aan vitamine E.

Verder zit er ook rauwe cacaopoeder in, lees hier mijn blogpost waarom rauwe cacaopoeder zo super gezond is!

Nodig voor deze gezonde chocolademousse (4 personen)

  • 2 rijpe bananen (niet zo rijp dat ze bruin zijn, dan overheerst de zoete bananensmaak)
  • 1 rijpe avocado
  • 6 medjoul dadels
  • 1 eetlepel amandelpasta (pindakaas kan ook)
  • 4 eetlepels rauwe cacaopoeder
  • ongeveer 4 eetlepels water

Zo maak je de chocolademousse
Blend de bananen in de blender tot een papje. Voeg daarna de dadels toe, en blend weer tot alles goed gemengd is. Voeg één voor één de rest van de ingrediënten toe en blend tussendoor. Voeg als laatste de avocado toe.

Je kunt de chocolademousse direct serveren of nog eventjes in de koelkast zetten als je het lekker vind als hij koud is. En vlak voor het serveren natuurlijk even versieren om er een echt feestje van te maken!

 

Gezonde chocolademousse

Dit zal je ook leuk vinden: