Suikervrije fruitcrumble
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Voor mijn verjaardag heb ik (H)Eerlijk, het kookboek van Gwyneth Paltrow gekregen. Een super leuk kookboek met mooie foto’s waar je honger van krijgt. Vanavond heb ik eindelijk een keer iets uit het boek gemaakt. Het recept is natuurlijk anders dan het oorspronkelijke recept van Gwyneth, niet dat haar recept niet goed was, maar ik hou ervan om het te veranderen.
Ik heb een fruitcrumble gemaakt, dit hebben we gegeten als toetje. Heerlijk was het! En snel klaar gemaakt. Ook erg fijn dat je hier geen suiker voor nodig hebt. Het fruit maakt het lekker zoet.

Dit heb je nodig voor de fruitcrumble:

  • 500 gram fruit (Ik heb een bakje frambozen, bakje aardbeien en 3 appels gebruikt, maar je mag natuurlijk ook ander fruit gebruiken!)
  • 3 eetlepels agavesiroop (of ahornsiroop)
  • 50 gram amandelmeel
  • 50 gram havermout (quinoavlokken kan ook)
  • 2 eetlepels extra vergine olijfolie
  • Halve theelepel kaneel

Zo maak je de fruitcrumble

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Was de aardbeien en frambozen, snijd de aardbeien in vieren en verdeel dit in een ronde schaal. Schil de appels, haal met een appelboor de klokhuizen eruit en snijd de appel in ringen. Bedek de aardbeien en frambozen met de appelringen. Strooi hier wat kaneel overheen.

Meng in een kom het amandelmeel, havermout, halve theelepel kaneel, het agavesiroop en olijfolie door elkaar. Verkruimel dit over de appelringen.

Zet de fruitcrumble 20 minuten in de voorverwarmde oven. Let goed op of de crumble niet aanbrand aan de bovenkant!

Smullen maar!

fruitcrumble bodem

fruitcrumble bodem

fruitcrumble voor hij de oven in gaat

fruitcrumble

fruitcrumble

Dit zal je ook leuk vinden: